Discription

- Kesukaran menambahkan pengalaman Pengalaman mendewasakan pemikiran -

(^_^)Y

Followers

Monday, August 15, 2011

43 - DULU-DULU PART 4 - MALAM TARAWIH ( POLICE SENTRY)



Sambungan PART 3 hari tu, kali ni nak cerita pasal police sentry gak..  bukan nak cerita apa tu police sentry tapi nak cerita pengalaman main polis sentry tu.


Macam yg aku cerita dalam part 3 tu, main police sentry ni ada polis dan pencuri.. Aku paling suka kalau jadi pencuri.. Aku kan budak jahat..Eh bukan.. NAKAL… hahaha.. Bukan apa, bila jadi pencuri ni aku boleh lari jauh2 dan sembunyi.. Walaupun waktu malam, takdak istilah takut dalam diri aku dan kawan2 aku yg lain.. Budak2 kampung aku semua berani masa tu.. hehe




Bila jadi pencuri ni, selalunya kami akan gerak secara berkumpulan.. Berdua, berempat tapi ada ja  yg sorang2.. biasanya yg sorang2 ni selalu lari masuk rumah dia senyap2 pastu tengok tv.. Sebab ramai ja budak2 kampung tu rumah dekat je dengan masjid.. Yang jadi polis ni hangin la satu badan kalau cari tak cukup.. Tapi aku tak buat perangai macam tu.. Sebab rumah aku jauh.. Cuma kadang2 aku tumpang gak dorang ni lari masuk dalam rumah… Selalu rumah Mat Jan la jadi mangsa.. Takpun rumah Mat Nazim.. rumah bangcik dia tak bagi.. kedekut.. hahaha.. Lawak ja.. Jangan marah noo bangcik.. hihi.. 


Merata la kami sembunyi.. Sembunyi atas pokok, dalam semak, dalam jerami (masa musim menuai), dalam padi (masa musim padi tinggi ),  meniarap atas bumbung, atas mesin padi dan banyak la tempat.. Kat kubur pn ada.. huhu..


Bila semua berpecah cari tempat sembunyi, kami akan guna  isyarat ja kalau nak berkomunikasi antara group yang berpecah ni.. Kelip2 kn lampu torchlight.. Ada gak yg guna laser.. Time ni mana ada handphone.. Apatah lagi blackberry Torch.. Rasa bangga giler bila ada bahasa isyarat macam ni..Tapi tu la.. Masing2 tak cerdik.. Bila buat macam tu senang la polis detect kat mana kami ada..Jadi dorang pun akan serbu la.. Apa lagi… LARIIIIIIIIIIII !!!!! hahaha.. Part lari ni yg best.. Masa ni la aku boleh lihat bakal2 pelari berhalangan negara berlari.. Masing2 laju betoi.. Pokok2 pagar tu langkah macam tu ja.. Punya la hebat.. Aku pun apa kurangnya.. haha…


Tapi pernah gak jadi perkara tak diingini.. Apabila berlari dalam keadaan sangat confident ni, kita akan terlupa sesuatu.. Macam kat bawah ni.. Aku tak pernah kena.. Tapi ramai kawan2 aku yg pernah jadi macam ni.. 


Kemudian


PADAN MUKA !!! Begitu zalim ungkapan yang dikeluarkan oleh kawan2 aku kat mangsa ni.. Aku diam je.. Biasa la,.. Budak baik..Aku gelak sikit ja..  hihihi..  Kami akan terus berlari dan sembunyi sampailah kena tangkap.. Tu pun kalau polis bernasib baik.. hehe



Boleh tengok juga   PART 1,   PART 2,   PART 3,   PART 5,    PART 6....



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...