Discription

- Kesukaran menambahkan pengalaman Pengalaman mendewasakan pemikiran -

(^_^)Y

Followers

Saturday, July 23, 2011

37 - LUMRAH SEORANG MANUSIA


Kadang2 kita perlu berasa sakit untuk menghargai nikmatnya sihat
Kadang2 kita perlu berasa sedih untuk menghargai nikmatnya gembira
Kadang2 kita perlu berasa pahit untuk menghargai nikmatnya manis

Sejauhmana kita pergi,
Setinggi mana kita daki,
Sedalam mana kita selami,
Akhirnya kita tetap akan pulang ke titik asal iaitu 
SIAPAKAH DIRI KITA??

Siapa kita sebenarnya??

Kita hanyalah seorang yang bergelar 
MANUSIA

Apa yang ada pada manusia??

Manusia ada PERASAAN
Macam2 perasaan
Sedih... Gembira... Marah... Cinta... Sayang
Inilah LUMRAH HIDUP seorang manusia


Manusia

Jadi HARGAILAH SELAGI MAMPU HARGAI




Tuesday, July 19, 2011

36 - CINTA_MUKA_BUKU


Tak banyak yang ingin dikongsi untuk entry kali ini
Cuma rasa sedikit comel bila dengar lagu ni
Mungkin ada yang pernah lalui
Seperti jalan ceritanya
sebuah lagu

CINTA-MUKA-BUKU
nyanyian

Jom tengok sikit jalan ceritanya


Kita berkenalan hanya dalam laman muka buku
Kau hantar petanda suruh aku terima kamu
Ooh hati ku rasa sesuatu

Dan pabila kau kata kau mahu jumpa aku
Ku gelisah berdebar hati rasa tak menentu
Oohh kenakah rasa itu

Bagaimana harus bersua
Ku rasa gementar tapi bahagia
Perlukah kita cari peluang pertama
Walaupun kita tak pernah berjumpa
Banyak persoalan yang berada di minda
Banyak tanda tanya dan juga kata kerja
Otak kata jangan hati pula kata ya
Hidup tak menentu adakah ini cinta

Banyak soalan banyak juga jawapannya
Kata hati dan rasa tak dibiar saja
Setiap yang berlaku ada kebaikannya
Harus pejam mata dan cuba apa saja

Pabila kau renung tajam-tajam mata aku
Ku rasa sesuatu rasa yang ku tak tahu
Ooh ini cinta remajaku

Dan pabila kau katakan kau suka aku
Ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju
Ooh itulah cinta yang satu
Cinta di muka buku

Bagaimana harus bersua
Ku rasa gementar tapi bahagia
Perlukah kita beri peluang pertama
Walaupun kita tak pernah berjumpa

Banyak persoalan yang berada di minda
Banyak tanda tanya dan juga kata cinta
Otak kata jangan hati pula kata ya
Hidup tak menentu adakah ini cinta

Banyak soalan banyak juga jawapannya
Kata hati dan rasa tak dibiar saja
Setiap yang berlaku ada kebaikannya
Harus pejam mata dan cuba apa saja

Pabila kau katakan kau suka aku
Ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju
Ooh itulah cinta yang satu
Cinta di muka buku


dan sedikit video


video


 Comel kan lagu ni..hehe
OK la.. Layan la kalau nak layan.. =)



Saturday, July 2, 2011

35 - ANDAI AKU TERLUPA

Alhamdulillah... 

Hari demi hari keadaan menjadi semakin baik.. 

Banyak masalah dapat dirungkai dan diselesaikan sedikit demi sedikit.. 

Walaupun masih ada yang tersimpan di hati akibat kekhilafan lalu namun diharap 
segalanya akan pergi begitu sahaja dengan petunjuk daripada Allah SWT.. 

Kepada semua yang bergelar manusia, ampun dan maaf dipinta andai terdapat 
kesalahan dan kesilapan diri ini kepada kalian.. 

           Sesungguhnya diri ini juga manusia..

    Yang lalai dan alpa..

Tuntutlah !!

       Seandainya ada hak anda yang perlu dituntut..

                   Kerana aku takut dengan kekuasaan-Nya..

ANDAI AKU TERLUPA


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...