Discription

- Kesukaran menambahkan pengalaman Pengalaman mendewasakan pemikiran -

(^_^)Y

Followers

Thursday, January 27, 2011

13 - SENYUM SENYUM SENYUM

SENYUMMMMMMMM!!!
hihihihi

Ini tajuk entry kali ni..
hmmm... 

Kenapa SENYUM???

Senyum kan merupakan satu sedekah..
 Jadi secara tidak langsung adalah SATU IBADAH...
haaaa.. kan dapat pahala.. =))

Lagipun bukannya susah nak senyum.. 
Tengok ni..

Terserlah kejujuran pada senyumannya

Susah juga ke nak senyum???
Tengok pula yang ini.. 

Kambing pun boleh senyum.. Takkan manusia tak boleh.. hihi


Senyum lah..

Selain itu, senyum juga boleh :
  • Menenangkan jiwa
  • Menambahkan seri di wajah
  • Melariskan jualan
  •  Meredakan tekanan
  • Memikat hati seseorang (kalau ada niat macam tu)
  • sebagainya

Menurut kajian secara saintifik pula :
  • senyum dan ketawa merupakan satu senaman berbentuk joging dalaman
  • hanya menggunakan 17 otot muka berbanding 43 ketika mengerutkan dahi.
  • terdapat dua jenis ‘stress’ iaitu stress yang baik dan stress yang tidak baik. Senyum dan ketawa dikategorikan sebagai stress yang baik
  •  mampu merendahkan tekanan darah, menambah kemasukan oksigen dalam darah dan ini secara tidak langsung merangsang proses penyembuhan.
  • merangsang kedua-dua belah otak dan meningkatkan keupayaan untuk belajar
  • mampu menjadi penawar pada penyakit rohani yang kronik


Waahhh.. kalau nak senaraikan semua memang banyak la.. 

Tapi sebenarnya ada yang SENYUM KERANA GEMBIRA dan
ada yang SENYUM TAPI TIDAK GEMBIRA..

Semuanya mempunyai sebab musabab yang tersendiri..

Diharap agar kita semua masih BOLEH dan MAMPU TERSENYUM 
selagi hayat dikandung badan..

 JOM SENYUM 


Sekian. Terima kasih
PeaCe   (^_^)Y

p/s : Senyumlah senyumlah ahai cek mek molek... =))



5 comments:

Puteri Narimah Jamali said...

suka tgk kambing senyum.
hoho~

TuJuH BeLaS said...

so senyumlah mcm kambing.. =)

wahidbushra said...

comel la kambing tu senyum~=)

dah banyak dah bela binatang~hmmm
cam xaci jew....hehehe

Puteri Narimah Jamali said...

wah... beruk pon pandai senyum...!
hahaha~

TuJuH BeLaS said...

wahid: hihi.. tu la pasal..
apa yg x aci nya??

nare: depa pn ada prasaan.. hoho

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...