Discription

- Kesukaran menambahkan pengalaman Pengalaman mendewasakan pemikiran -

(^_^)Y

Followers

Thursday, February 3, 2011

16 - TAK KENAL MAKA TAK CINTA

Dah lama tak berbloging..
Maklum la masa cuti.. Jadi blog pun cuti daripada tulisan2.. hihi
Entry kali ni nak menceritakan tentang kata2 ini pula..
Tiba2 terfikir tajuk ni selepas bangun tidur tadi.. hihi

TAK KENAL MAKA TAK CINTA

Apa pendapat anda??
Adakah kalau betul2 kenal maka akan wujud perasaan cinta??

CINTA di sini boleh diluaskan maksudnya kepada:
* Kasih
* Sayang
* Ambil berat
* Saling mempercayai
* Berkongsi perasaan
* dan sebagainya lagi

Bukan hanya CINTA NORMAL sahaja.
(Rasanya cinta normal ada semua unsur2 di atas).. huhu


Cuba tengok ini pula
Adakah anda praktikkannya??
Adakah anda mempunyai pendapat atau cadangan tentang perkara2 ini??


Kalau BERKAWAN
1. Adakah kita kena mengenal betul2 hati budinya baru nak berkawan dengannya??
2. Adakah kita kena tahu semua rahsianya baru kita nak berkawan dengannya??
3. Adakah kita kena tahu tentang latar belakangnya baru kita nak berkawan dengannya??

Huh??

Hebat lak pelanduk ni.. relax jer.. =)


Kalau BERSAHABAT  (kawan rapat)
1. Adakah anda tahu semua masalah sahabat anda??
2. Adakah anda ambil berat tentang apa yang berlaku kepada sahabat anda??
3. Adakah anda mencuba untuk menolongnya ketika sahabat anda dalam kesusahan?


Best Friend Forever (BFF),.. mcm adik beradik je ni.. huhu
ermmm..


Kalau BERCINTA (sebelum kahwin)
1. Adakah orang bercinta betul2 memahami pasangannya??
2. Adakah orang bercinta akan melakukan apa sahaja demi pasangannya??
3. Adakah keluarga pasangan dapat menerima anda dengan mudah??

Tengah bergurau.. maklum la. bercinta.. =)


Mungkin masing2 sedang berfikir perkara ini..
Saya sendiri tiada jawapan yang khusus tentang perkara ini..
Sebab ianya lebih kepada pendapat diri sendiri..

Jadi tepuk dada tanya hati.. =))

Sekian.. Terima Kasih.. 
PeaCe   (^_^)Y


p/s: ada apa dengan cinta... 




6 comments:

mInYe said...

rase sgt sedih bler kwn yg da lame same2 time suka n sedih x dpt slalu dgn kite lg.. :( tp ape2 pun kene chill! Thanx to technology,skype!:)

TuJuH BeLaS said...

besa la tu.. ada pertemuan ada perpisahan.. itu lah hidup.. =)

miss267 said...

Tak perlu ketahui semuanya tntg seseorang sblm ambil kptsn nk berkwn ke x..
bershbtlah dgn ikhlas,kerana dia adalah dia..

xsemestinya berkwn rpt,
every single thing, kena share..
krna ingt, manusia blh berubah..
kita ada ALLAH tmpt meluahkan sglanya

sal bercinta cintun,
no komen~
atas diri sendiri la..
yg penting,jgn over~
inngat kita ada Pencipta yg setia memerhati..
kan lbh manis,
kukuhkan Murabbi Cinta dulu..

erkk..pnjg plak..
moga xde yg terasa..
hny pndgn ikhlas.. =)

btw,
gud entry~
*tak kenal maka tak cinta**

TuJuH BeLaS said...

Terima kasih atas pandangan anda.. =))..

wahidbushra said...

suka2...^^

TuJuH BeLaS said...

suka apa?? haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...